Liminoid je portal koji potiče tranziciju između virtualne i proširene stvarnosti, što dovodi do doživljaja raspadajuće subjektivnosti. U kontekstu antropologije, termin „liminoidno stanje“ opisuje doživljaj liminalne faze prolaznog sebstva do kakve dolazi tijekom inicijacijskih obreda. Liminoidni doživljaj nalik je liminalnosti u plemenskim kulturama, ali karakterističan je za suvremeno društvo i postiže se kroz tri faze: inicijacijom odvajanja od starog sebstva, tranzicijskoj fazi, koja se odlikuje dvoznačnošću i dezorijentacijom te naposljetku fazi utjelovljenja i formiranja novih gledišta. To trojako iskustvo u Liminoidu se očituje u dramaturgij virtualnog doživljaja u naglavniku za virtualnu/proširenu stvarnost, iako se aktivnost umjetnika ne svodi na puki prijevod mentalnih procesa vizualnim sredstvima. Liminoid stoga nije naprosto simulacija liminoidnog stanja, nego nudi niz augmentiranih i virtualnih obrata, omogućujući tako ostvarenje post-strukturalističkih koncepata kao što su dezintegracija subjektivnosti, postajanje, virtualno, imerzija i identifikacija. Doživljaj nudi intenzivan pa čak i prilično neugodan osjećaj nesigurnosti, tjeskobe i egzistencijalnog straha. Liminoid stoga predstavlja potencijalnost, a sudionika očekuje iznenađenje.
Isječak iz teksta Ide Hiršenfelder
produkcija: Ljudmila – Art and Science Laboratory, Ljubljana
Saša Spačal (SI)
Saša Spačal postmedijska je umjetnica koja istražuje sjecišta živih sustava i bavi se suvremenom i zvučnom umjetnošću. U središtu njezina umjetničkog istraživanja nalaze se kontinuum okoliša i kulture te planetarni metabolizam. Razvijajući tehnološka sučelja i odnose s organskim i mineralnim agensima iz tla, ona se bavi posthumanim stanjem koje uključuje mehaničku, digitalnu i organsku logiku u sklopu biopolitike i nekropolitike. Njezini radovi predstavljeni su i izvedeni u izložbenim prostorima i festivalima kao što su: Ars Electronica Festival (AT), Prix Cube Exhibition (FR), Transmediale Festival (DE), Athens Digital Arts Festival (GR), Perm Museum of Contemporary Art (RUS), Onassis Cultural Center Athens (GR), Chronos Art Center (CHN), Eyebeam (USA), Cynetart Festival (DE), National Art Museum of China (CHN), Muzej sodobne umetnosti Metelkova (SI), Galerija Kapelica (SI), Device_art (CRO), Art Laboratory Berlin (DE), Kiblix Festival (SI), Galerija sodobne umetnosti Celje (SI), Muzej savremene umetnosti Vojvodine (SRB), Lisboa Soa Festival (PT) i Sonica Festival (SI). Dobitnica je počasnog priznanja Prix Ars Electronica i New Technological Art Award, a nominirana je i za Prix Cube Award.
kontakt: https://www.agapea.si/
Matic Potočnik (SI)
Matic Potočnik završio je preddiplomski studij računalstva u Kranju, a njegov rad usredotočen je na budućnost. Provodi vrijeme u dizajnu i analizi softvera, gledanju SF filmova i surfanju Internetom. Autor je radova Lumen – Crtanje u proširenoj stvarnosti (s Dominikom Mahničem), koji je predstavljen na festivalu Kiblix 2011. u Galeriji Alkatraz, na izložbi Real Time Settings for Ner[d/v]es u Galeriji Škuc i na festivalu Device_art 4.012 u Zagrebu. Zajedno s Danom Adlešičem i Tilenom Sepičem dizajnirao je instalaciju mješovite stvarnosti Form Form Form, koja je postavljena u Galeriji Vžigalica za festival Svetlobna Gverila. Njegova samostalna izložba Liminoid predstavljena je u Institutu za suvremenu umjetnosti – Aksiomi u Ljubljani, u produkciji organizacije Ljudmila – Art and Science Laboratory.