KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse započeo je projekt Device_art 2004. godine sa svrhom da potakne, mapira i kontekstualizira produkciju umjetnosti u sprezi s tehnologijama na području Hrvatske. Projekt je izazvao velik interes publike i medija te se pokazao iznimno uspješnim, što je dokaz da u Hrvatskoj (i regiji) itekako postoji interes za ovakav, novi tip umjetnosti. Štoviše, Device_art je trenutno jedina manifestacija u Hrvatskoj koja se, na složenijoj razini i s dugoročnim ciljem, bavi, tehnološkom umjetnošću.
Kako bi napravili što kvalitetniji nastavak projekta i proširili znanje o tom području, ove godine KONTEJNER se udružio s Multimedijalnim institutom koji se već niz godina bavi proučavanjem umjetnosti i vještina tog profila. Američki partner - Blasthaus galerija iz San Francisca, također je orijentirana na produkciju umjetnosti u tijesnoj relaciji s tehnologijama, a suradnja s njom ima za svrhu prezentirati device art s područja gdje je najrazvijeniji.
Iz projektne publikacije:
"Upali ste u Device_art 2...sequel koji je ambiciozniji nego ikada! A to znači čak ambiciozniji nego prethodnik. Kada je 2004. godine koncipiran, projekt je zamišljen kao suradnička i komparativna situacija odnosno izložba. U Zagrebu su tada izlagali slovenski i hrvatski divajsartisti, a u Beogradu slovenski, hrvatski i srpski. Ove godine čitava se shema ponavlja, no sada to nije više komparativna izložba, već bismo mogli reći prava razmjenska manifestacija koja koketira s terminom festival.
Uz stalne KONTEJNEROVE partnere - Klaudija i Galženicu, Sandru iz Kapelice te beogradsku galeriju O3one koju vodi Milica, ove godine surađujemo s Multimedijalnim institutom - točnije Marcellom i Tomijem. S obzirom na njihove fetišističke interese prema tehnokulturi, a ne nužno tehnološkoj umjetnosti, Device_art 2.006 koji, kao i prvi, nije imao temu, dobio je jedno tematsko
usmjerenje - geek [čitaj: gik] kultura. Što i tko su geekovi? Što definira geek kulturu? Je li geek überkapitalistički fetišist koji emancipira tehnologiju iz ralja industrije konzumerističke tehnologije? - pitanja su kojih se dotiče međunarodni dvodnevni g33koskop.
Drugi profil ove manifestacije, bitno različit od geek profila, produkt je suradnje s Willom iz galerije blasthaus iz San Francisca. Iz Bay Area nam stiže brutalna i neustrašiva robotičarska ekipa koja je odgojena na parkirališnim razaralačkim performansima borbi robota proslavljene umjetničke skupine Survival Research Laboratories. Njihovi bučni i vatreni strojevi po
kojima je kalifornijska tehnoart scena svjetski poznata plešu interaktivne koreografije na teritoriju Močvare (hvala Kornelu i Marku).
Domaći umjetnici podržani su produkcijskom platformom uradisamARTLAB pa je stoga očekivati da su uz stručnu pomoć napravili i kompleksnije radove koje izlažu u regionalnom kontekstu. Kao što ćete vidjeti kalifornijska i balkanska scena potpuno su neusporedive, ali istovremeno na zanimljiv način zrcale dvije realnosti. Pogodite tko ima konceptualne, a tko spektakularne radove.
By the way, Device_art se od prošle izložbe iz 2004. godine proširio kao pojam, ali nezavisno od naših nastojanja, i to u Japanu! Pojam device art u Japanu znači formu novomedijske umjetnosti koja integrira umjetnost, tehnologiju, dizajn, te zabavu i popularnu kulturu. Jedna od ilustracija je nevjerojatni “tvorničar-glazbenik” s neobičnim device-instrumentima pod umjetničkim imenom Maywa Denki, kojeg bismo rado pozvali u Zagreb kada to ne bi bilo toliko skupo.
Ekipa KONTEJNERA vam želi ugodnu zabavu!"