foto Silvija Dogan

KONTEJNER vodi edukativni projekt za najmlađe - glazbenike budućnosti, nazvan Tvornica zvuka, a koji se tijekom dva mjeseca, jednom tjedno, održava u Kulturnom centru Mesnička.

Tvornica zvuka je radionica improvizirane elektroakustične glazbe namijenjena djeci u dobi od 8 do 11 godina, a koju vode elektroničar, skladatelj i pedagog Nenad Sinkauz te udaraljkaš, skladatelj i pedagog Nenad Kovačić. U ovom se edukativnom projektu mali glazbenici budućnosti upoznaju s mikrofonima, efektima, sintetitizatorima, … te kroz upotrebu vlastitog glasa, tijela i audio opreme uče osnove improvizacije. U Tvornici zvuka glazba se proizvodi upotrebom različitih predmeta, efekata, sempliranjem, moduliranjem glasa, ali prije svega igrom kroz koju juniorski improvizatorski ansambl dolazi do svojevrsne instant kompozicije, na nivou prilagođenom upravo njihovu uzrastu, percepciji i spoznaji o glazbenoj umjetnosti.

KONTEJNER-ova radionica za djecu završava koncertom juniorskog improvizatorskog ansambla koji se održava 7. lipnja u Kulturnom centru Mesnička, s početkom u 19h. Ulaz je besplatan. Ovogodišnji glazbenici budućnosti su: Bartol Knežević, Jan Knežević, Mak Rizvanović, Andrija Vidović, Barbara Vidović, Juraj Vidović i Šime Vukelić.

Tvornica zvuka realizirana je u suradnji s Kulturnim centrom Mesnička, u sklopu projekta Re-Imagine Europe, sufinanciranog sredstvima Europske unije kroz program Kreativna Europa.

Tvornicu zvuka su 2016. godine osmislili i pokrenuli muzikologinja Davorka Begović i glazbenik i skladatelj Nenad Sinkauz, u sklopu programa Muzičkog salona Kulture promjene Studentskog centra Zagreb.

Nenad Sinkauz (HR)

Nenad Sinkauz (HR) djeluje kao skladatelj i izvođač u glazbenim, kazališnim, suvremenoplesnim, filmskim i multimedijskim projektima. Magistrirao je etnomuzikologiju u Padovi, a u svom umjetničkom radu istražuje nekonvencionalne glazbene forme i izričaje. Orijentiran je i na istraživanje improvizirane glazbe, a njegovi glazbeni korijeni potječu iz underground punk i metal scene 90-ih. Kroz izvedbu i kompoziciju, koje su u njegovom radu usko povezane, zanima ga dijalog akustičnih i elektroničkih instrumenata, hibridnost povezanosti glazbenih i kazališnih principa u izvedbi kao istraživački orijentir za nove izvedbene formate. Sinkauz aktivno nastupa u Hrvatskoj i inozemstvu već dva desetljeća te sklada glazbu za film i kazalište. Dobitnik je četiri Zlatne arene Pula film festivala za filmsku glazbu. 2002. godine osniva sastav East Rodeo, u sklopu kojega surađuje s nizom međunarodnih jazz i rock glazbenika, spajajući avant-rock, živu elektroniku, noise, eksperimentalnu i improviziranu glazbu. Sinkauz je autor i izvođač u hvaljenom audiovizualnom projektu …day of the year te suosnivač međunarodnog festivala eksperimentalne i improvizirane glazbe Audioart u Puli. Trenutno, osim gostovanja s multidisciplinarnim projektom Aphasia redateljice Jelene Jureše, djeluje u eksperimentalnom bendu Roj Osa i improvizatorskom big bandu CRI Orchestra (oba pod vlastitom etiketom Kopaton Records), multimedijskom projektu Sicomat te bendu Truth ≠ Tribe koji spaja suvremenu klupsku glazbu, afričke i balkanske ritmove s energijom progresivnog rocka.

Nenad Kovačić (HR)

Glazbenik i skladatelj Nenad Kovačić (HR) diplomirao je etnologiju i sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Glazbom se počeo baviti 1997. godine od kad aktivno djeluje kao udaraljkaš i istraživač balkanskih i zapadnoafričkih ritmova. Član je niza bendova i ansambala, kao što su Antenat, Sevdah Takht Damira Imamovića (Glitterbeat Revords), Afion, Mimika, Truth≠Tribe, Chant Electronique, s kojima redovito nastupa diljem svijeta. U sklopu različitih i raznovrsnih umjetničkih projekata, Kovačić je iznimno aktivan na hrvatskoj suvremenoj glazbenoj sceni, usmjeren prvenstveno ka improviziranoj glazbi i glazbenim eksperimentima. Od 2007. godine sklada glazbu za kazalište i film te kao autor potpisuje glazbu za pedesetak kazališnih predstava i dokumentarnih filmova. Jedan od njegovih najvažnijih interesa u glazbi je tradicijska glazba (posebice Balkana, Mediterana i Zapadne Afrike) koju je učio kroz razne radionice, seminare, sessione i putovanja, između ostalih i od najvećih majstora u Gvineji, Maliju i Burkini Faso. Od 2008. Kovačić vodi radionice zapadnoafričkih ritmova kroz koje je do sad prošlo više od 200 polaznika.

Projekt podržali