Okrugli stol

27/10/2009

19—22 h

Pogon Mislavova (Zagreb)

Device art je koncept koji je osmišljen gotovo istodobno 2004. godine i u Japanu i kod nas. Oni koji prate scenu vezanu uz umjetnost i nove tehnologije gotovo ne mogu vjerovati da nije riječ o svojevrsnom prepisivanju. Pitaju se tko je od koga preuzeo naziv.

O tome, te o sličnostima i razlikama će biti riječi na okruglom stolu koji će se održati na zatvaranju projekta, a kojem će nazočiti osnivači japanskog Device arta Machiko Kusahara i Hiroo Iwata, profesori na japanskim i američkim sveučilištima, te kustosice zagrebačke udruge Kontejner.

utorak 27.10.2009.

  • 19:00-21:00 prezentacije i rasprava o japanskom Device Artu - konferencijska dvorana, Zagrebački centar za nezavisnu kulture i mlade, Mislavova 11
  • 19:00 uvodna riječ - Olga Majcen Linn i Sunčica Ostoić
  • 19:20 Machiko Kusahara (JP), Dekodiranje Device Arta s kulturnoga gledišta: zaigranost, ljubav prema tehnologiji i mitate
  • 19:40 Hiroo Iwata (JP), Device Art: zašto je doktor elektrotehnike pokrenuo umjetnički pravac?
  • 20:00 Marcell Mars (HR), Odmotavanje
  • 20:30 okrugli stol o Device Art-u: Hiroo Iwata, Machiko Kusahara, William Linn, Marcell Mars, Ivan Marušić Klif, Tomislav Medak, Tomislav Pokrajčić, Klaudio Štefančić, Novmichi Tosa
  • Jezik: engleski
  • Moderatorice: Olga Majcen Linn i Sunčica Ostoić

Hiroo Iwata (JP)

Hiroo Iwata je profesor na Sveučilištu u Tsukubi, gdje radi na projektima virtualne stvarnosti i Device Arta. Njegovo polje istraživanja uključuje uređaje osjetljive na dodir, uređaje osjetljive na pokret te sustave za stvaranje virtualne stvarnosti. Magistrirao je 1983., a doktorirao 1986. godine elektrotehniku na Sveučilištu u Tokiju. Izlagao je svoje radove na SIGGPRAH-ovom natječaju za nove tehnologije gdje je postavio rekord u kontinuiranom prikazivanju novog rada svake godine u razdoblju od 1994. do 2007. Također je izlagao radove na festivalu Ars Electronica 1996., 1997., 1999. i 2001. godine. Osvojio je počasnu nagradu Prix Ars Electronica 1996. i 2001. godine. Voditelj je projekta Temeljnog istraživanja evolucijske znanosti i tehnologije (CREST), pod službenim nazivom „Ekspresivne znanost i tehnologija za Device Art“, pri japanskoj Agenciji za znanost i tehnologiju.

http://intron.kz.tsukuba.ac.jp
iwata@kz.tsukuba.ac.jp

Erkki Huhtamo (JP)

Erkki Huhtamo je medijski arheolog, autor tekstova i kustos. Predaje medijsku povijest i teoriju na Sveučilištu u Kaliforniji, Odsjek za dizajn i medijsku umjetnost. Profesor Huhtamo ima doktorat iz povijesti kulture i objavio je veći broj tekstova s područja medijske arheologije i medijskih umjetnosti. Najnovije knjige su mu monografija naslovljena Illusions in Motion (povijest pokretne panorame) i zbirka tekstova na temu medijske arheologijen koji je uredio s dr. Jussijem Parikkom (obje knjige objavit će 2010. godine University California Press).

Itsuo Sakane (JP)

Itsuo Sakane rođen je 1930. godine u kineskom mjestu Tsingtao. Diplomirao je arhitekturu na sveučilištu u Tokiju. Radio je kao novinar za list Asahi Shimbun u razdoblju od 1956. do 1990. Profesor na sveučilištu u Keiju od 1990. do 1996. Predsjednik IAMAS-a od 1996. do 2003. Počasni predsjednik IAMAS-a od 2003. godine. Gostujući profesor na Umjetničkom sveučilištu Tama u Tokiju od 2004. godine. Počasni urednik glasila Leonarda, koje objavljuje MIT Press. Najvažnije publikacije su mu “The Coordinate of Beauty” i “Beyond the Conflict between Art and Science”. Organizirao je brojne izložbe, među kojima su “Cybernetics Art”, “Art in Light and Illusion”, “Phenomenart for the Saibu Gas Pavilion at Asia Pacific Expo 89”, “Science-Art for the Japan Pavilion at Expo 92” i “Interactive art” na KSP-u 1989. godine, kao i bijenale “Interakcije” od 1996. do 2003. na IAMAS-u. Dobitnik je nagrade Japan Culture and Design Award 1982, kao i nagrade Golden Nica for Life Achievement festivala Ars Electronica 2003. Godine 2007. dobio je počasni doktorat Sveučilišta za umjetnost i dizajn u Helsinkiju.

Machiko Kusahara (JP)

Machiko Kusahara predaje na Fakultetu za kulturu, medije i društvo na Sveučilištu Waseda u Tokyju, i gostujuća je profesorica na Centru za umjetnost i znanost, UCLA u Los Angelesu. Njezino istraživanje usredotočeno je na interakciju medijske kulture, tehnologije i društva, kako u ranim japanskim vizualnim medijima, tako i u suvremenoj medijskoj umjetnosti. Među njezinim publikacijama valja spomenuti knjige Telerobotics and Art - Presence, Absence, and Knowledge in Telerobotics Art (2000.), From Ukiyo-e to Mobile Phone Screens - A Japanese Perspective (2004.), They Are Born to Play: Japanese Visual Entertainment from Nintento to Mobile Phones (2004.), Panorama Craze in Meiji Japan (2006.) i Device Art: A New Approach in Understanding Japanese. Contemporary Media Art (2007.).