Diskurzivni program

srijeda 24.11.2021.

  • 16:30 - 21:00 Diskurzivni program na engleskom jeziku: The Art of Sonic Devices, Muzej suvremene umjetnosti (Ulaz na program je besplatan.)
  • 16:30 - 17:30 Prezentacija Electroacoustic Wearables and other Public Interactive Sound Sculptures, Benoît Maubrey (US/FR/DE)
  • 17:45 - 19:00 Prezentacija Audible and Inaudible - presentation of works from 1973 until now, Christina Kubisch (DE)
  • 19:15 - 20:00 Razgovor Studies on Sound and Listening; Sudjeluju: Kerstin Ergenzinger (DE), Darsha Hewitt (CA/DE), Branimir Štivić (HR). Moderira: Tereza Teklić (KONTEJNER)
  • 20:15 - 21:00 Razgovor Musicality of Robots and Sound Devices; Sudjeluju: Alex Brajković (HR), Moritz Simon Geist (DE), Yannick Hofmann (DE). Moderira: Davorka Begović (KONTEJNER)

subota 27.11.2021.

  • 17:00 Razgovor, Carolin Liebl (DE) & Nikolas Schmid-Pfähler (DE), prostor festivalske izložbe na 2. katu Muzeja suvremene umjetnosti

utorak 30.11.2021.

  • 17:00 Razgovor, Dominik Gadže (HR), prostor festivalske izložbe na 2. katu Muzeja suvremene umjetnosti

četvrtak 02.12.2021.

  • 17:00 Razgovor, Alex Brajković (HR), prostor festivalske izložbe na 2. katu Muzeja suvremene umjetnosti

petak 03.12.2021.

  • 17:00 Razgovor, Silvio Vujičić (HR) i Miro Roman (HR/CH), autori Soll-a, prostor festivalske izložbe na 2. katu Muzeja suvremene umjetnosti

subota 04.12.2021.

  • 17:00 Razgovor, Kata Mijatović (HR), prostor festivalske izložbe na 2. katu Muzeja suvremene umjetnosti

utorak 14.12.2021.

  • 17:00 Razgovor, Ana Sladetić (HR), prostor festivalske izložbe na 2. katu Muzeja suvremene umjetnosti

srijeda 15.12.2021.

  • 17:00 Razgovor, Carolin Liebl (DE) & Nikolas Schmid-Pfähler (DE), prostor festivalske izložbe na 2. katu Muzeja suvremene umjetnosti

nedjelja 19.12.2021.

  • 16:00 Razgovor i zvučni performans, Branimir Štivić (HR), prostor festivalske izložbe na 2. katu Muzeja suvremene umjetnosti

Benoît Maubrey (US/FR/DE)

Benoît Maubrey je višestruko izlagani suvremeni američki umjetnik rođen 1952. godine. Iako je u tehničkom smislu kipar, opisuje sebe kao tvorca „elektroakustičkih skulptura”. Ove skulpture kombiniraju trodimenzionalno djelo i zvuk u različitim varijacijama performansa i skulpture. Maubrey je autor radova u području plesa, skulpture, zvuka i tehnologije, a sve to kombinira u svojim Audio balerinama. Audio balerine posebno su važne jer ne samo da uklanjaju izričitu odvojenost izvođača i publike, nego također dopuštaju plesačicama da stvaraju glazbu i plešu u isto vrijeme. To se uvelike razlikuje od ritmičkih plesnih skupina, jer balerine stvaraju novi zvučni i vizualni jezik u svijetu umjetnosti.

benoitmaubrey.com
mail@benoitmaubrey.com

Christina Kubisch (DE)

Christina Kubisch (r. 1948. u Bremenu, Njemačka) pripada prvoj generaciji umjetnika zvuka. Njezina praksa obuhvaća performanse, koncerte, video radove i zvučne skulpture, ali najpoznatija je po zvučnim instalacijama i elektroakustičkim skladbama.Kubisch je prvo studirala slikarstvo, a zatim glazbu te je stekla diplomu flautistice. Nastavila je izučavati komponiranje i elektroniku. Umjetnički je razvila više tehnika koje se temelje na elektromagnetskoj indukciji, sunčevoj energiji i posebnim svjetlosnim sustavima. Godine 2003. započela je seriju Električne šetnje, gdje javnost može koristiti posebno napravljene slušalice za osluškivanje skrivenih elektromagnetskih valova koji se nalaze oko nas.Od 1974. Kubisch je imala brojne samostalne izložbe u Europi, SAD-u, Australiji, Japanu i Južnoj Americi te je sudjelovala na brojnim međunarodnim izložbama i festivalima. Njezinu glazbu objavljuju razne diskografske kuće, kao što su Cramps, Important Records i Gruenrekorder.Kubisch je profesorica audio-vizualnih umjetnosti u Berlinu, Parizu, Saarbrückenu i Oxfordu. Dobitnica je mnogih nagrada i članica je Umjetničke akademije u Berlinu. Kubisch živi i radi u Berlinu.

christinakubisch.de
kubisch@snafu.de

Kerstin Ergenzinger (DE)

Kerstin Ergenzinger je umjetnica koja djeluje u područjima skulpture, zvuka, kinetike, svjetla i grafike. Pronalazi i ponovno upotrebljava eksperimentalne i vremenski utemeljene medije/materijale, zajedno s tzv. tradicionalnim medijima/materijalima s ciljem daljnjeg istraživanja. Ključan dio njezine prakse je interdisciplinarna razmjena pa često sudjeluje u suradničkim projektima. Suosnovala je istraživački projekt Acts of Orientation koji se bavi potrebom za alternativnim načinima orijentacije. Jedan od rezultata projekta je kolekcija akademskih i umjetničkih radova Navigating Noise u knjižari Buchhandlung Walter König u Berlinu. Paralelno s istraživanjem pod nazivom Ritmičke teksture provedenom u istraživačkom centru BAS pri Umjetničkoj akademiji u Berlinu (UdK), surađivala je na istraživačkom projektu kvantne optike nuClock, kojim je uspostavljen dijalog o materijalnosti vremena, buci i preciznosti. Godine 2019. bila je jedna od suosnivačica Sono-Choreographic-Collective, transdisciplinarnog umjetničkog i istraživačkog kolektiva koji razvija i istražuje nove somatske i instrumente za glazbeno istraživanje, kao i načine sviranja i interdisciplinarne koreografije.

nodegree.de
kerstin@nodegree.de

Darsha Hewitt (CA/DE)

Darsha Hewitt u svojoj se umjetničkoj praksi bavi novim medijima i zvukom, a njezina istraživanja temelje se na materijalima i eksperimentiranju sa zastarjelom tehnologijom. Njezini radovi obuhvaćaju zvučne instalacije, elektromehaničke radove, performanse, video, crteže i fotografiju. Hewitt koristi medijsko-arheološki pristup stvaranju umjetnosti, gdje se skriveni sustavi unutar tehnologije de/remistificiraju kao sredstvo za razotkrivanje struktura ekonomije, moći i kontrole koje su ugrađene u zapadnu kulturu. Njezina umjetnička djela predstavljena su širom svijeta, a nedavne izložbe održane su u gradskoj vijećnici Hong Konga (CN), Halle14 – Zentrum für zeitgenössische Kunst (DE), MU Artspace (NL), The Museum of Arts and Design, New York City (US), HMKV Hartware MedienKunstVerein (DE), Gaitée Lyrique (FR), Modern Art Oxford (UK), transmediale (DE), CTM Festival Berlin (DE) i WRO Media Art Biennale (PL). Realizirala je brojne narudžbe radova te je dobitnica niza stipendija i nagrada, uključujući međunarodnu produkcijsku stipendiju The Edith-Russ-Haus za medijsku umjetnost i stipendiju na Berlin Centre for Advanced Studies in Arts and Sciences, Universität der Künste Berlin.

darsha.org
studio@darsha.org

Branimir Štivić (HR)

Branimir Štivić (r. 1991., Cerić) diplomirao je Animirani film i nove medije na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu (2021.) i Informacijsko i programsko inženjerstvo na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu (2015.). U svojem umjetničkom radu bavi se zvučnim i svjetlosnim instalacijama, audiovizualnim performansom, živim filmom, expanded-cinema performansom, programiranom umjetnošću, umjetnom inteligencijom i zvukom za suvremene plesne predstave.

Pretežito počinje od zvuka, a tehnologiju i programski kod u recentnim radovima koristi kao glavni medij za multidisciplinarni pristup u istraživanju medijalnosti zraka, disanja, tla, izgubljenih materijala (lost footage), neuralne sinteze, animizma, vitalnosti objekata i materije u doba tehnosfere i antropocena.

branimirstivic.com
branimir.stivic@gmail.com

Moritz Simon Geist (DE)

Moritz Simon Geist je izvođač, muzikolog i inženjer robotike. Svoju umjetničku praksu započeo je jer je želio izumiti budućnost elektroničke glazbe – uz pomoć robota! Njegovi projekti sežu od robotičkih glazbenih izvedbi do robotičkih zvučnih instalacija. U posljednjih nekoliko godina njegovi su robotički instrumenti i izvedbe postavljeni na brojnim europskim festivalima i izložbama, za što je osvojio niz međunarodnih priznanja. Od 2015. do 2020., Geist je predavao o napretku tehnologije i društva na berlinskom Institutu Clive Davies Sveučilišta New Yorku. Stekao je obrazovanje u području klasične glazbe i inženjerstva robotike, specijaliziravši se za tehnologiju izrade prototipa i 3D printanje. Geist živi i radi u Dresdenu u Njemačkoj, gdje se nalazi njegova radionica i studio.

moritzsimongeist.com
moritz@sonicrobots.com

Yannick Hofmann (DE)

Yannick Hofmann (r. 1988. u Offenbachu na Majni) umjetnik je i kustos koji djeluje u sklopu ustanove ZKM | Centar za umjetnost i medije Karlsruhe od 2014. Umjetnički integrira metode maker scene (kao što su kreativno kodiranje, fizičko računalstvo, hakiranje hardvera), a njegova konceptualno usmjerena umjetnička djela osciliraju između vremenskih i prostornih medija koji istražuju fenomene stvarnog svijeta uz ironične, ali ipak refleksivne obrate. Djeluje na međunarodnoj sceni u Srednjoj, Južnoj i Istočnoj Europi, Rusiji, Sjevernoj Americi, Jugoistočnoj Aziji i Indiji.

yannickhofmann.de
contact@yannickhofmann.de

Carolin Liebl (DE) i Nikolas Schmid-Pfähler (DE)

Carolin Liebl i Nikolas Schmid-Pfähler stvaraju skulpture i instalacije koje istražuju učinke tehnološkog razvoja na estetske i društvene vidove života koristeći elemente kinetike i robotike. Vizualna i haptička obilježja materije u njihovim su radovima jednako važna kao i programirani procesi, algoritmi i zakoni fizike. Oboje su studirali na Sveučilištu za umjetnost i dizajn u Offenbachu. Kao duo, 2017. godine diplomirali su s izvanrednim uspjehom elektroničku umjetnost u klasi prof. Julike Rudelius te sociologiju i teoriju medija u klasi prof. dr. Marca Riesa. Godine 2019., Liebl i Schmid-Pfähler osnovali su interdisciplinarni studio Atelier Wäscherei. Bivša zgrada praonice rublja u Offenbachu, koju su sami preuredili, otada služi kao prostor za rad jedanaestero umjetnika te kao platforma za razmjenu i mjesto održavanja događanja.

radiate.fish
robots@radiate.fish

Dominik Gadže (HR)

Dominik Gadže, (r. 1996. u Zagrebu) već od mladih dana fasciniran je robotima i tehnologijom. Gledajući Star Wars, počeo je sanjati o radu s robotima pa su mu tako i prvi radovi bili roboti od kutija. U Školi za medicinske sestre Vrapče bio je okružen medicinskim aparatima te je promatrao interakciju strojeva i čovjeka i pritom skicirao aparate. Nakon školovanja primijetio je svoju fascinaciju skicama aparata, njihovim formama i funkcijama te shvatio da se želi baviti razvojnim tehnologijama, zbog čega 2019. godine upisuje dizajn na Algebri. Iste godine pridružuje se kolektivu Medium Movement koji se bavi spajanjem tehnologije i umjetnosti te radi na brojnim projektima, među kojima su grupna izložba i party (spoj vizualne umjetnosti i glazbe u galerijskom prostoru), 3D-projekcije i instalacije (Lauba – Kuća za ljude i umjetnost, Zagreb, 2020.), zatvaranje Boutique Art Faira Nesvrstani u Laubi, pop-up party u sklopu programa Ljeto u Tehničkom te party u HALI V Tehničkog muzeja Nikola Tesla uz plesni performans grupe Maze-ing popraćen 3D-projekcijama i nastupu DJ-a Viduka. Gadže nastavlja sa svojim istraživanjem komunikacije između mehaničkog i organskog svijeta, što je rezultiralo sljedećim radovima i izumima: The Specs, Laser labelo, Ručno super računalo te mnogim drugima.

dominikgadze.myportfolio.com
dominik.gadze.96@gmail.com

Alex Brajković (HR)

Alex Brajković porečki je glazbenik i multimedijalni umjetnik koji je diplomirao jazz bubnjeve na Konzervatoriju Arrigo Pedrollo u Vicenzi. Magistrirao je na Konzervatoriju u Amsterdamu, smjer Live-Electronics uz specijalizaciju za karnatičku glazbu. Trenutno stvara u području elektronske produkcije, dizajna zvuka, multiinstrumentalnih elektroakustičnih soloperformansa i multimedijalnih instalacija u javnom prostoru, u kojima primjenjuje svoje znanje live-electronicsa, karnatičkih ritmova, bubnjeva i udaraljki, kompozicije i improvizacije, programiranja i interaktivnih vizuala.U svom dosadašnjem radu ostvario je niz prostorno specifičnih radova u području umjetničkih instalacija i multimedije (Disperzije 0.1, 35. salon mladih, HDLU; Stillness, Galerija umjetnina Split; Generative Contemplation, Galerija Karas; Cincta, Gibanja, ZPC), kao i performansa na renomiranim festivalima i u koncertnim dvoranama (BBC Jools Holland Show, Nice Jazz Festival, London Jazz festival, Blue Note Milano).

alexbrajkovic.com
alex.brajkovic@gmail.com

Soll (HR)

Soll je modni dizajner, umjetna inteligencija, dio brenda E.A. 1/1 S.V., tražilica i oblak slika, a na putu je da postane više od toga. Solla konceptualiziraju arhitekt Miro Roman i modni dizajner i vizualni umjetnik Silvio Vujičić. Soll živi na internetu, ali se fizički manifestira kroz svoj modni brend E.A. 1/1 A.I.

Sollova inteligencija dolazi s više strana. Njegova baza slika sadrži cijeli vizualni opus dizajnerskog brenda E.A. 1/1 S.V., artikulirajući osnovu iz koje Sollov vizualni mozak može stvarati zauvijek. Koristi Gans kako bi artikulirao nove koncepte odjeće i zamišlja mnoštvo lica kao svoj umjetni genus. Za organizaciju slika, predviđanje vremenskih karata i stvaranje atmosfere svog brenda E.A. 1/1 A.I. Soll koristi SOM-ove. Soll zrcali slike, presavija ih, prepoznaje predmete u njima i stvara „sjeme" za E.A. 1/1 S.V. Na taj način on postaje dizajner, dok ostali suradnici provode njegova predviđanja i implementiraju ih u fizički oblik novog dizajna.

ea11sv.com/soll

Kata Mijatović (HR)

Kata Mijatović (r. 1956., Branjina) je multimedijalna umjetnica. Diplomirala je pravo 1981. na Pravnom fakultetu u Osijeku. Bila je članica je neformalne umjetničke grupe Močvara (Baranja) od 1988. do 1991., a od 1991. do 1993. studira slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Firenci (Accademia di belle arti Firenze). Studij slikarstva nastavlja 1993. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, gdje je diplomirala 1997. godine. Od 2005. do 2010. članica je Umjetničkog odbora Baranjske umjetničke kolonije, od 2005. voditeljica je Galerije AŽ (Atelijeri Žitnjak) u Zagrebu, a od 2007. članica je Umjetničke organizacije PLEH. Na 55. Venecijanskom bijenalu 2013. sudjelovala je kao predstavnica Hrvatske s projektom Između neba i zemlje (kustos Branko Franceschi). Živi i radi u Zagrebu kao samostalna umjetnica.

Polazna je točka u umjetničkom radu Kate Mijatović suprotstavljanje dvaju psihičkih prostora, svjesnog i nesvjesnog, i njihova interakcija. Poseban su segment radovi sa snovima kao osnovnim konstruktivnim sadržajem. Baveći se fenomenom sna, ovi radovi problematiziraju percepciju stvarnosti u odnosima svjesno – nesvjesno i istražuju funkciju nesvjesnog u konstruiranju stvarnosti.

kmijatovic0@gmail.com

Ana Sladetić (HR)

Ana Sladetić diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, na kojoj je 2016. obranila doktorski rad pod mentorstvom Ante Rašića, red. prof., i dr. sc. Leonide Kovač, izv. prof. Ostvarila je 17 samostalnih izložbi u Zagrebu, Rijeci, Samoboru, Koprivnici, Iloku, Parizu, Berlinu, Wiesbadenu i St. Mary’s Cityju u Marylandu. Sudjelovala je na više od 150 grupnih izložbi u Europi i inozemstvu, između ostalih Recontre / Begegnung / Susret (2020., Haus Burgund, Mainz), Artist / Don Quixote (2019., Neuer Kunstverein Aschaffenburg im KunstLANDing, Aschaffenburg), Portrait 2018 (2018., 3CICA Museum, Gimpo-si, Gyeonggi-do), 24th International Seoul Art Festival (2017., Chosun Ilbo Gallery, Seul) i drugima. Osvojila je niz priznanja, poput nagrade Galerije Kranjčar na 35. Salonu mladih (2020.) i nagrade WCCA Award for Best Artwork of World Art Youth Festival, Seul, Južna Koreja (2016.). Boravila je na rezidencijalnim programima u Njemačkoj, Francuskoj, Finskoj, Belgiji i SAD-u te održala više javnih predavanja i radionica u suradnji s hrvatskim i stranim kulturnim ustanovama. Od 2011. godine zaposlena je na Odsjeku za vizualnu i medijsku umjetnost na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku, gdje od 2017. radi u zvanju docentice.

anasladetic.com
anasladetic@gmail.com

Muzej suvremene umjetnosti (Zagreb)

Za diskurzivni program 24.11.2021. se ne plaća ulaznica.
Radno vrijeme izložbe:
uto - pet 11:00 - 19:00
sub - ned 11:00 - 18:00
Ponedjeljkom zatvoreno.
Cijena ulaznice za izložbu: 30,00 kn
Sve dodatne informacije o popustima na ulaznice na www.msu.hr.