Kazokutchi je umjetni život i NFT. Njegov dom je minijaturan robot sa zaslonom. Kazokutchiji koji žive u istom domu su u srodstvu, dijele isto ime i prezime. Kazokutchiji se razmnožavaju. Svakom domu dodijeljena je RFID oznaka te se prilikom parenja koristi čitač RFID oznaka. Ako je parenje uspješno, iskovat će se NFT jaje. Vlasnik Kazokutchija je ujedno i vlasnik jajeta. Prilikom kupnje robota potrebno je odabrati obiteljsko ime i boju koju će naslijediti svaki Kazokutchi iskovan u tom domu.
Kazokutchi je živo biće. Kada dođe do kraja svog životnog vijeka, vidljiv je kao točka na zaslonu, a dokaz njegovog postojanja sačuvan je na blockchainu. Većina umjetnog života sastoji se od simulacija, i većina nestaje prilikom resetiranja. Ali što ako se ne može resetirati kao u stvarnom životu? Ovaj projekt propituje upravo to, spajajući umjetni život s NFT-ovima.
Rezidencija je realizirana u suradnji s udrugom Radiona – Zagreb Makerspace, a fokus umjetničkog rada bio je razvoj nove mrežne stranice i aplikacije za pametne telefone koji će omogućiti praćenje NFT-ja uživo. Umjetnici su dizajnirali i novu robotsku farmu te su unaprijedili postojeći Kazokutchi sustav za različite socijalne eksperimente.
O EMAP-u:
EMAP – European Media Art Platform najveća je međunarodna platforma za rezidencije europskih medijskih umjetnika u usponu koja okuplja 15 značajnih europskih kulturnih institucija i organizacija posvećenih novomedijskoj umjetnosti. Članice mreže su Ars Electronica, Antre Peaux, FACT Liverpool, gnration, iMAL, IMPAKT [Centre for Media Culture], Kersnikova Institute (Kapelica Gallery), KONTEJNER, LABoral Centro de Arte y Creación Industrial, M-Cult, NeMe, Onassis Stegi, RIXC Centre for New Media Culture, WRO Art Center, Werkleitz Centre for Media Art. Uz njih, EMAP okuplja i preko 80 partnera - poznatih institucija, festivala i laboratorija koji su fokusirani na digitalne umjetnosti, robotiku, bio art, video i druge oblike medijske umjetnosti.
Otkako je platforma pokrenuta 2018. godine, do danas je producirano ukupno 44 umjetničkih radova od kojih je 13 osvojilo međunarodne nagrade i priznanja, a brojni radovi su prezentirani u vodećim umjetničkim institucijama i na najznačajnijim svjetskim izložbama (Centre Pompidou u Parizu, Barbican u Londonu, Venecijanski bijenale).
O UMJETNICIMA:
So Kanno
Radovi So Kanna uglavnom se temelje na robotici, poput rada „Lasermice“ u kojem rojevi robota preuzimaju rojsko ponašanje malih životinja ili rada „Senseless Drawing Bot“, crtaćeg stroja koji koristi dvostruko njihalo. Ne zanima ga savršena kontrola industrijske robotike, nego upravo nepredvidivost, organsko ponašanje, pojave, greške i buka koji su prisutni u sustavima. Stoga razvija sustave koji koriste i uzrokuju te elemente. Njegove aktivnosti zahvaćaju široko polje i uključuju instalacije koje koriste samostalno izrađene robote te performanse i radionice. Živi i radi u Berlinu.
Akihiro Kato
Akihiro Kato je medijski umjetnik rođen 1992. Diplomirao je na Institute of Advanced Media Arts and Sciences (IAMAS). Od 2021. živi i radi u Tokiju. Kombinacijom digitalnih i fizičkih medija stvara radove koji ilustriraju odnos društva i tehnologije. Neki od radova su „TRUSTLESS LIFE" i „BAIS“ koji se bave mogućnostima i izazovima društva u kojemu se blockchain tehnologija koristi u društvenim igrama, te projekt „WAN NYAN WARS," koji prikazom borbe između psećih i mačjih frakcija propituje vrijednost NFT-a.
Takemi Watanuki
Takemi Watanuki stvara radove s ključnim riječima kao što su „crowd movement“, „animality“ i „artificial life“. Neki od njegovih radova su „node hands“ koji upotrebom formacije robota progovara o ispraznosti komunikacije u suvremenom dobu te „living hakoniwa“, virtualni prostor u kojem umjetni život cirkulira kroz prehrambeni lanac.