U radu Agalma, Zoran Todorović koristi ne samo osobit medij već i osobitu tehniku. Tehnika je, kao i u nekim drugim njegovim radovima — provokacija, čime ne podrazumijevamo banalno izazivanje koje traži reakciju već stvaranje odnosa. Medij njegovog rada je tjelesna situacija. Još je McLuhan ustanovio razliku toplih i hladnih medija — sredstava komuniciranja, a tu je podjelu naslutio i opisao Kafka. Topli medij je primjerice automobil kojim bi Zoran mogao doći u Zagreb, jer u tom slučaju komunikacija bi bila od krvi i mesa. Pismo je topli medij jer iako ne dobiješ čovjeka, dobiješ u ruke barem neki njegov trag. Hladni medij je telefon kojim smo višekratno komunicirali tijekom stvaranja rada i koji ne može zamijeniti fizičku prisutnost. Zoran je, da nam se približi, iskoristio nešto što bismo mogli nazvati vrućim medijem. Poslao nam je dio sebe, izvađen operacijom, pretvoren u najfiniji ljudski sapun. Kupanje pod sloganom Zoran se dobro peni bilo je čišćenje žena u muškarcu, kustosica u umjetniku, Hrvatica u Srbinu. Njegovo tijelo postalo je time teleprezentno ili možda još preciznije — funkcioniralo je kao tijelo ljubavi na dva mjesta istovremeno. A voljeti znači “davati ono što čovjek nema” kaže Lacan.
AgalmaZoran Todorović (RS)
tjelesna situacija
Zoran Todorović (RS)
Novomedijski umjetnik, Zoran Todorović rođen je u Beogradu 1965. godine. Diplomirao je slikarstvo na Fakultetu likovnih umjetnosti u Beogradu, no poznatiji je po novomedijskim i video radovima. Živi i radi u Beogradu gdje je docent je na Fakultetu likovnih umjetnosti. Izlagao je u vodećim svjetskim institucijama i na festivalima novih medija u Europi i šire te je, između ostalog, predstavljao Srbiju na 53. Venecijanskom bijenalu. U radovima tematizira pitanja nadzora i kontrole otkrivajući neugodne istine i skrivene motivacije. Dobitnik je glavne nagrade na 41. Oktobarskom salonu u Beogradu 2000. godine i International Media Award u Karlsruheu 2001.