Figura Tirezije prožima antičku grčku dramu – hermafrodit koji mijenja oblik svog tijela, koji je živio i kao čovjek, i kao Zeusov svećenik, i kao žena, poznata prostitutka. Spoznavši tajne muškaraca i žena, Tirezije gubi vid, no dobiva novo čulo 'drugog vida'. On/a kroči kroz Antigonu, Edipa, Bakhantice, kroz Ovidijeve Metamorfoze - djela u kojima njegova sljepoća, njegova osakaćenost ima poseban status u komunikaciji s moćnicima. Naše istraživanje u polju fotografije i izvedbe generiraju pitanja: što vidimo, što znamo, što izgovaramo.
Tirezije nije samo umjetničko događanje osoba s invaliditetom. Tijekom svojeg rada mi izmještamo figuru Tirezije iz povijesnog tkanja. Tirezije i njegov invaliditet, njezin/njegov neodrediv spolni status, elastična promjenjivost njegova tijela, bljesak njezina roda, njezin korak u tri takta i njegove slijepe/videće oči postaju žarište umjetničkog djelovanja u polju invaliditeta. Ova je izvedba erotična: tijela se susreću sa strašću, otvaramo se prema istraživanju granica, pokušavamo invaliditetu dati mogućnost zavodljivosti – ne kroz freak paradu, već kroz niz senzualnih tijela koja puteno pristupaju svijetu oko sebe. U srcu našeg rada su slike zavođenja, erotičnost susreta s ne-binarnom različitošću invaliditeta koji problematizira uvriježeno viđenje invalida kao tragičnih, aseksualnih ili manjkavih. Kroz fotografije, poetična sjećanja i ples, prisjećamo se svoje budućnosti.
Petra Kuppers (US)
Petra Kuppers je aktivistica kulture invaliditeta i umjetnica aktivna u zajednici. Predaje na studijima izvedbe i studijima invaliditeta na University of Michigan u Ann Arboru, SAD. Umjetnička je direktorica programa The Olimpias Performance Research Series i Olimpias radionica, instalacija, izvedbi i izložbi koje su održane u Europi, SAD-u, Novom Zelandu i Australiji. Svi Olimpias radovi orijentirani su na zajednicu, te se bave pitanjima kulture invaliditeta, mogućnostima kolaborativnih praksi te slavljenjem razlika.
Kuppers je autorica niza knjiga, uključujući Disability and Contemporary Performance: Bodies on Edge (Routledge, 2003), The Scar of Visibility: Medical Performances and Contemporary Art (Minnesota University Press, 2007) i Community Performance: An Introduction (Routledge, 2007). Zajedno s Gwen Robertson uredila je zbornik Community Performance Reader (Routledge, 2007). Trenutno se bavi poviješću invaliditeta te ponovnim razmatranjem starih mitova koji oblikuju naše viđenje tjelesnih, osjetilnih i mentalnih razlika. Tirezije je najnovija Olimpias produkcija.
petra@umich.edu
Sadie Wilcox (US)
Sadie Wilcox završava magisterij na Školi za umjetnost i dizajn na Sveučilištu u Michiganu, SAD. Njezini video radovi bili su izloženi na grupnoj izložbi u Galeriji Cothenius u Berlinu. Njezin su rad financijski podržali mnogi, uključujući Centar za međunarodne i komparativne studije, Centar za europske studije, Centar za edukaciju žena i Centar za istraživanje žena i roda na Sveučilištu u Michiganu.
smwilcox@umich.edu