Ivana Franke (HR) Gledanje zatvorenim očima, faza br. 1

vizualni doživljaj, 2009.

"Otkriveno je da svjetlosna stimulacija na različitim frekvencijama proizvodi složene percepcijske reakcije, a dokazano je da su kompleksni vizualni podražaji funkcija frekvencije stimulacije. Što je frekvencija manja to je slika kompleksnija, odnosno stimulacija u theta rasponu (6 Hz) redovito izaziva najkompleksniji vizualni doživljaj.

Svrha ovog istraživanja je procijeniti tip i učestalost slika koje proizvodi svjetlosna stimulacija. Istraživanja pokazuju da stimulacija svjetlom proizvodi ili inducira složene slike nalik snovima, i prizore koji se inače doživljavaju isključivo tijekom sna.”

Izvadak iz “Photic stimulation produces a hypnagogic state”autora Von Gizycki H, Jean-Louis G, Snyder M, Zizi F, Green H, Franconeri S, Gaglio J, Troia S, Spielman A, Nunes J,Taub H. Sleep Research 1997; 26: 269. The Psychophysiology Laboratory, College of Staten Island, CUNY; Sleep Disorders Center, City College of New York; Medical and Health Research Association of New York, Inc./ NDRI, Inc.

Projekt je razvijen u suradnji s Udruženjem za neuroestetiku.
produkcija: KONTEJNER (UradiSam_ARTLAB)

Ivana Franke (HR)

Ivana Franke je rođena 1973. u Zagrebu. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti 1997. Sudjelovala u Special project programu u P.S.1 centru za suvremenu umjetnost u New Yorku, 2001; istraživačkom programu u Centru za suvremenu umjetnost Kitakyushu (CCAK), Kitakyushu, Japan, 2001/2002; rezidencijalnom programu u Nordijskom centru za suvremenu umjetnost (NIFCA), Helsinki, 2004.

Izložbe uključuju Izbjegavanje (s D. Očkom i S. Vujičićem), Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb 2005.; Metamorph- La biennale di Venezia, arhitektura, hrvatski paviljon (s P. Mišković, L. Pelivan, T. Plejić), Venecija, 2004.; Passage Europe, Musee d’Art Moderne de Saint Etienne, Saint Etienne, 2004.; full empty space, P.S.1 Contemporary Art Center, New York, 2001...

Radovima istražuje uvjete vidljivosti/nevidljivosti, materijalnosti/nematerijalnosti, ispitujući mogućnosti naše pažnje i osjetljivosti, i svjesnosti procesa percepcije.