Oreet Ashery (UK), Cherry Smyth (UK) Okupacija I, II, slučaj Zeca

invazivni autoerotički performans i predavanje

Oreet Ashery, video umjetnica i performerica, koja je porijeklom iz Izraela a živi u Londonu, u svojim radovima koristi neobične aspekte socijalnih kontakata kako bi istražila i analizirala kulturne dihotomije i dihotomije među spolovima. Ona se kreće duž opasnih i spornih granica židov/poganin, ortodoksno/svjetovno, homoseksualno/heteroseksualno, muško/žensko/transrodno, koristeći ulicu, hotelsku sobu i galeriju kao mjesto susreta.

U svojem najnovijem radu Okupacija I, II umjetnica pita kako nasilje i žudnja djeluju na tijelo. Oreet se prerušava koristeći grotesknu masku zeca, dok se istovremeno razotkriva masturbirajući u stvarnom vremenu na slike projicirane iznad nje.Te slike uključuju nacističku pornografiju, prodajni katalog, medicinske slike i slike izraelske okupacije. Kao da je pretjerano izložen preobilju žudnje, zec ne može doseći klimaks i mehanički izmjenjuje serije slika stremeći vrhuncu.

Ovim performansom Oreet objedinjuje neke svoje prijašnje interese za vlastito afirmiranje i uklapanje. Kao Marcus Fisher, njezin ortodoksni židovski alter ego, Oreet se uvukla u prostore u koje smiju samo muškarci u Berlinu, Londonu i Izraelu. U još više utopijskom trenutku, Oreet je kao Fisher mogla ići gotovo svugdje. Umjetničin performans je djelovao kao lijek za njezinu fascinaciju i strah u vezi s Hasidizmom. Kao kod homeopatije, njezino je tijelo razvilo otpornost komunicirajući na temelju sličnosti. Postala je istovremeno pacijent i liječnik: bila je izgubljeni, lutajući Hasid i umjetnica koja se preoblači u svoj muški alter ego i određuje smjer njegova kretanja.

U Okupaciji lijek — masturbacija — ne djeluje. Subjekt ne može doseći orgazam, ne može uspostaviti dovoljno intenzivnu vezu sa slikama kako bi one izazvale žudnju. Kao što je Fisher omogucio Oreet krinku, u ovom djelu kostim i ekran omogućuju razdvajanjeviđenog, opscenog i razotkrivenog. Invazija pomoću slika otupljuje sve dok aura smrtnosti ne napadne promatrača i pobijedi gorljivi ljudski voajerizam.

Cherry Smyth

Oreet Ashery (UK)

Oreet Ashery rođena je u Jeruzalemu 1966. Oreet Ashery Radi i živi u Londonu. Diplomirala na Hon’s Fine Art Sheffield Hallam University; magistrirala Fine Art, Central St Martins, London. Interdisciplinarna umjetnica čiji projekti obuhvaćaju performanse, video, zvuk, fotografiju i pisanje, a koja je postala nezaobilazan dio britanske live art scene, koristeći vlastito tijelo propituje kulturne i društvene tabue. Imala je mnoštvo samostalnih i grupnih izložbi te performansa u New Yorku, Jeruzalemu, Berlinu, Kölnu, Linzu, Chicagu, Varšavi, Tel Avivu, Ljubljani, Torontu, Londonu. Njen rad je uvršten je u kolekciju Tate Britain i u knjigu Edward Lucie Smith Art Tomorrow.

Cherry Smyth (UK)

Cherry Smyth je irska kritičarka, kustosica i pjesnikinja koja živi u Londonu. Autorica je Queer Notions, Scarlet Press, 1992. i Damn Fine Art by New Lesbian Artists, Cassell, 1996. Njezina kratka priča uvrštena je u The Anchor Book of New Irish Writing, 2000. Pisala je eseje za kataloge o Jane i Louise Wilson, Orli Barry, Dirku Braeck-manu. Redovito piše za Art Monthly, Circa, Dazed and Confused i Source magazine. Cherry Smyth bila je kustos izložbe Misbegotten u zakladi Florence, 2002. i Summer Show-a 2002. i 2003.