[bez naziva]Strotter Inst. (CH), Strøm (CH), Flo Kaufmann - Bricolage Universel (CH)

29/10/2012

20—23 h

Klub Močvara (Zagreb)

zvučni performansi

Švicarski sound umjetnici Strotter Inst., Strøm (Gaudenz Badrutt i Christian Müller) i Flo Kaufmann - FloKa s tri različita performansa gostuju u Galeriji Močvara. Zajednički nazivnik u izvedbi predstavlja zvuk s jakim avangardnim štihom ‒ zvuk koji je inspiriran ironičnim dadaističkim zezanjem s glazbenim konvencijama, brutalan zvuk koji noise transformira u meditativni soundscape, zvuk za koji razlika instrument/instalacija postaje “Inst.” nebitna, zvuk kao soundtrack za SF film koji nikada niste gledali: koktel zvukova smiješan od ⅔ avangardne klasike i ⅓ eksperimentalng rocka ukrašen prstohvatom purpurne pop buke. Četiri umjetnika u tri izvedbe manipuliraju zvukom na optičkoj i auditivnoj razini, a slušno je iskustvo podebljano vizualno prezasićenim prostorom ‒ Strotterovim objekt/instrument mašinerijama i samosvirajućim gramofonima, Strømovim doepfer oscilatorima, modularnim sustavima i stompbox sklopovima, FloKinim apsurdnim i bizarnim Staubsauger, Typosynth i Sequenz16 instrumentima. Tri puta po pola sata čistog avant guard elektronskog seksipila za prvo ranojesensko buđenje osjetila u Galeriji Močvara.

organizatori: Udruženje za razvoj kulture “URK” + Klub Močvara & KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse
koncept: KONTEJNER
kustosice Galerije Močvara: KONTEJNER | Ena Hodžić, Ivana Jelača & Tereza Teklić
tehnički direktor: Matija Jelić
projekt podržali: Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Grad Zagreb - Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport

Strotter Inst. (CH)

Strotter Inst. je solo projekt Christopha Hessa iz Švicarske. Od 1999. stvara glazbu uz pomoć starih, modificiranih Lenco gramofona kojima manipulira na bezbroj načina. Na gumicama fiksiranim na rotirajuće plohe gramofona svira gramofonska igla, u kazete je ugrađena ljepljiva traka u uzorcima koja stvara teksturalan ritam, žicama kola struja do igle i stvara pulsirajući feedback. Spomenutim zvukom zatim manipulira Strotter Inst. uz pomoć pedala za efekte kako bi stvorio tople i guste zvučne teksture, looping, nemirne i višeslojne izlomljene ritmove. Glazba Strotter Inst. ima više sličnosti s anti-elektronikom Pan Sonica ili ranim minimalizmom Stevea Reicha nego eksperimentalnim “gramofonistima” poput eRikma, Philipa Jecka ili Christiana Marclaya. Njegovi korijeni ne leže u improviziranoj glazbi već u industrial kulturi, elektronskoj avangardi i elektro-akustičnom komponiranju. Strotter Inst. je i član post-industrial benda Herpes Ö DeLuxe (od 1995). Surađivao je sa Sudden Infant, Maja Ratkje i drugima. Nastupao je diljem Europe, Kine, Rusije, Sjedinjenih Država i Bolivije.

http://www.strotter.org
http://www.myspace.com/strotterinst

Strøm (CH)

Strøm je duo koji čine Gaudenz Badrutt i Christian Müller. Ovi sijamski blizanci iz Biela improviziraju na različitim elektroničkim uređajima, kompjutorima i sintesajzerima u prostoru digitalnog stanja. Deformirani klasičnim formiranjem ove instrumente sviraju na drugačiji način od uobičajenog. Njihova spojena tijela su transverzirana i potaknuta izmjeničnom strujom dvaju umova; njihova glazba poprima neočekivani smjer, na trenutke teče glatko i isijava poput lave, isprekidana povremenim erupcijama koje omogućuju promjenu toka u skladu s prostornim mogućnostima i njegovim razlamanjem na pod-tokove zvuka, konačno dopuštajući da se nadograde do početnog intenziteta. Strøm postoji od 2000. i nastupali su diljem Europe – na festivalima poput Norberg Festival (Švedska), Taktlos Bern (Švicarska), Transmediale 09 u Berlinu te surađivali s Hansom Kochom, Claytonom Thomasom, Burkhardom Beinsom, FM Einheitom, Jacquesom Demierreom, Norbertom Möslangom i dr.

http://www.shizophonic.ch
http://www.domizil.ch

Flo Kaufmann - Bricolage Universel (CH)

Flo Kaufmann - Bricolage Universel živi i radi u Solothurnu u Švicarskoj kao “bricoleur universal”, a glavni mu je interes elektronička eksperimentalna glazba te zvučne i video instalacije. Flo Kaufmann prvenstveno se koncentrira na tehnološki napuštenu robu. Preslaže je u nove instalacije, objekte i instrumente. Odbačeni usisivači ili pisaće mašine spojene na ručno izrađene sklopke postaju idiosinkratski instrumenti. Nikada do kraja završeni i uvijek podložni prenamjeni postaju dio Flo Kaufmannova letećeg elektromehaničkog zvučnog laboratorija. “Nazivali to samo radom, glazbom ili umjetnošću, u mojim radovima postoje dvije glavne linije: tehnologija i preinake jednostavnih stvari kojima stvaram kompleksne objekte.”

www.floka.com
www.floka.com/sound.html