Ljubavni čin: Pogrebni maršBetina Habjanič (SI)

Performans, 2019.

Činjenica da možemo jesti biljke i životinje, ali ne i ljude pruža znakovit uvid u vrijednosni sustav u kojem je smrt nekih radikalno drugačija od smrti drugih bića. Intervencija suvremene potrošačke kulture, koja definira razlikovanje smrti, posljedica je antropocentričnog pogleda na svijet u kojem se etika biljaka, životinja i ljudi temelji na funkcionalnosti prehrambenog lanca. U ime funkcionalnosti ljudi su izmislili niz tehnika kojima živuće organizme mogu isjeckati do neprepoznatljivosti, oblikovati i zapakirati u proizvode te ih tako depersonalizirati do razine čiste materijalnosti. Proizvod sačinjen od životinja i biljaka stvara dojam snažne unutrašnje logike koja je prikazana kao priroda stvari: kao da bi životinja ili biljka umrla prirodnom smrću ili dobrovoljno umrla kako bi netko drugi mogao živjeti. Ovaj jednostavan tehnički postupak koji transformira ubijanje biljaka i životinja u proces unutar prehrambenog lanca, stvara okvir u kojem biljke i životinje, sad percipirane kao hrana, poprimaju simboličko tijelo – i dalje su žive, ali isključene. Odjednom imamo dvije vrste smrti, prirodnu i simboličku: smrt individualnog bića i smrt kao dio prehrambenog lanca. Performans Ljubavni čin: Pogrebni marš odvija se upravo na granici između tih dviju smrti.

Produkcija: Zavod Kersnikova - Galerija Kapelica
Podržali: Ministarstvo kulture Republike Slovenije, Grad Ljubljana - Odsjek za kulturu

ulaz slobodan

Betina Habjanič (SI)

Betina Habjanič (r. 1992, Maribor, Slovenija) studira na Akademiji likovne umjetnosti i dizajna u Ljubljani, s fokusom na hiperrealizam, ready-made, minimalizam i brutalizam, te na Akademiji primjenjenih umjetnosti u Beču (magisterij iz transdisciplinarne umjetnosti). Provela je brojne akcije i aktivnosti usmjerene na zaštitu prava životinja, što daje kredibilitet njenoj umjetničkoj poetici. Radila je u art kinu Udarnik, sudjelovala na slikarskoj koloniji (2015.), bila članica žirija na StopTrik Festivalu, provodila radionice za djecu (Zavod MARS) i surađivala na projektu "Praktične manipulativne metode pri razvijanju taktilnog materijala za slijepe i slabovidne" u Umjetničkoj galeriji u Mariboru. Surađivala je i sa Skloništem za životinje u Mariboru i udrugom ZaŽivali! koje promiču prava životinja i veganstvo kao politički pokret. Radi s inozemnim aktivističkim organizacijama te inkorporira tu vrstu vizualnog materijala u svoju umjetničku praksu. Proteklih godina izlagala je na različitim lokacijama u Sloveniji i inozemstvu: Čovjek je životinja / Životinja je čovjek (Galerija K18, 2016.), Un( )counted (Galerija Kapelica, 2017.), 100KG (javna akcija, Akademija likovne umjetnosti i dizajna – Sveučilište u Ljubljani, Galerija Kapelica, 2017.), Ljubavni čin: Inverzija (Galerija Kapelica, 2018.), Druga vrsta (Kibla Portal, 2019.), i Ljubavni čin: Pogrebni marš (Click Festival, Danska, 2019.).