430 žena starijih od 60 godina okupilo se 10. svibnja 1987. godine u Minneapolisu kako bi podijelile svoja stajališta o starenju. Sve je završilo televizijskim prijenosom performansa Kristalni prekrivač na kojem je prisustvovalo više od 3 000 ljudi. Bio je to vrhunac trogodišnjeg projekta Whisper Minnesota, javnog umjetničkog djela za osnaživanje žena starije životne dobi kako bi dobile svoje glas. Proces je bio ciljano usmjeren na predstavljanje osoba različitih etničkih i društvenih profila, s raznolikim životnim iskustvima i postignućima, kako bi se sročio artikulirani stav o zastupljenosti žena starije životne dobi u medijima. Lacy je rekla: "Na neki način, Kristalni prekrivač bio je politički uspje& scaron;an, zato jer je djelovao u većem kontekstu, imao je jači društveni učinak na tom području. No, može li par događaja utjecati na ljudsku percepciju – ako izuzmemo osobe koje su bile izravno uključene? Time se postavlja pitanje možemo li očekivati da umjetnost pokrene društvene promjene i kada to prestaje biti umjetnost." Rad Kristalni prekrivač realiziran je kao video, dokumentarac, prekrivač, u vidu fotografija i zvučnih zapisa, kombinirajući izvorne elemente performansa, aktivizma i televizijskog prijenosa. Ovaj ambiciozni rad ujedinjuje društvenu odgovornost i moć estetike, što je nit vodilja u dugogodišnjoj karijeri Suzanne Lacy kao umjetničke aktivistkinje, spisateljice i nastavnice. Performans Kristalni prekrivač odvio se u prostoru Crystal Court u zgradi IDS Center u središtu Minneapolisa, a prijenos je organizirala televizija KTCA. Suzanne Lacy ostvarila je suradnju s Phyllis Jane Rose, Miriam Schapiro, Nancy Dennis i Susan Stone.
Kristalni prekrivačSuzanne Lacy (US)
Video, 1985. - 1987.
Suzanne Lacy (US)
Suzanne Lacy (rođena 1945. u SAD-u) surađivala je s umjetnicima i zajednicama od 1970-tih godina. 1991. osnovala je TEAM (Teens+Educators+Artists+Media Makers/Tinejdžeri+Nastavnici+Umjetnici+Mediji) s fotografom Chrisom Johnsonom i producenticom Annice Jacoby. Uredila je knjigu od prijelomnog značaja Mapping the Terrain: New Genre Public Art (Terenski rad: Novi žanr javne umjetnosti, 1995.) koja je prethodila suvremenim tumačenjima političke važnosti umjetnosti performansa. Lacy je bila dekanica Škole likovnih umjetnosti pri Kalifornijskom umjetničkom fakultetu od 1987. do 1997. Bila je suosnivačica Javno-vizualnog umjetničkog instituta na Kalifornijskom državnom sveučilištu (Monterey Bay), zajedno s Judith Bacom (1996-1997), a 1998. je osnovala i postala voditeljica Centra za umjetnost i javni život. Trenutno vodi katedru Javnih praksi na Fakultetu Otis za umjetnost i dizajn u Los Angelesu.