Statistike predviđaju da će 2020. godine na svijetu biti preko milijardu ljudi starijih od 60 godina, a 75% njih živjet će u zapadnim zemljama. Najstarija zemlja bit će Japan, a najstariji kontinent Europa, koja već ima nadimak Starog kontinenta. Starost se odnosi na sve nas. Demografski trokut s početka 20. stoljeća, gdje je generacija mladih bila najzastupljenija, srednje generacije je bilo nešto manje, a starijeg pučanstva je bilo najmanje, u suvremeno doba pretvara se u kvadrat, nalikujući Maljevičevom Crnom kvadratu. Danas su sve tri generacije podjednako zastupljene, stoga smo primorani revalorizirati vlastitu percepciju starosti. Video Tko se boji staraca prikazuje izmijenjen TV program, u tom smislu da su na svakom kanalu prikazani samo starci – sušta suprotnost današnjim TV programima. Ovim hipotetskim modelom naše bliske budućnosti pokušala sam ilustrirati kamo nas vode niski natalitet i produženi životni vijek, jer ako je u životu dominantna starija populacija, logično je da će i njihovi interesi postati sve zastupljeniji, što bi moglo dovesti do smanjenja tiranije dominantnog kulta mladosti. Lijekovi nam omogućavaju da živimo dulje, ali to vrijedi samo za one koji si takve lijekove mogu priuštiti. Nekima su postali važan dio dnevne prehrane, što je prikazano u vidu rođendanske torte sastavljene samo od tableta. Torbicuispunjenu starim novinama napravila je starija gospođa kako bi se zaštitila od lopova. Tu su i novinski oglasi koji otkrivaju najpoželjnije osobine idealnog partnera po mišljenju starijih osoba, a stoje u zapanjujućem kontrastu s idealima mladih.
Tko se boji staraca?Lada Cerar (SI)
Instalacija, 2005.
Lada Cerar (SI)
Lada Cerar (1974.) diplomirala je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti idizajna u Ljubljani. Radi samostalno i u grupi KOLEKTIVA (s Vesnom Bukovec i Metkom Zupanič). Umjetnost Lade Cerar može se opisati kao društveno angažirana. Inspiraciju za svoj rad često nalazi unutar privatne domene, no kasnije, kad se ideja ostvari, privatni aspekt nestaje, a gledatelj se suočava s kontroverznom društvenom temom. Sudjelovala je u nizu domaćih i međunarodnih izložbi: Territories, Identities, Nets, Slovene Art 1995-2005., Muzej moderne umjetnosti, Ljubljana; Continental Breakfast, Kulturni Centar Beograd; Narratives, -35+65 Twogenerations, Kunsthaus Graz, Austrija. Ostvarila je rezidencije u Nottinghamu, Berlinu, Grazu i Gorizi.